Jaga seda postitust

KÜSITLUS: 20% eestlastest puhkab sel aastal rohkem kui mullu

Reisikorraldaja Kidy Tour läbi viidud uuringu andmetel on suurel osal Eesti elanikel tänavused reisiplaanid juba tehtud – viiendik plaanib puhata rohkem kui möödunud aastal ja kõige populaarsem reisipikkus on 1-2 nädalat.

Uuringu andmeil on selleks aastaks oma reisiplaanid juba osaliselt või täielikult teinud enam kui pool (56,4%) vastanutest. Pisut üle 5% aga ei kavatse üldse oma suvist puhkust planeerida.

Kui 5,3% ei tea veel, kui pikalt nad suvel puhata saavad ja 2,8% ei puhkagi sel aastal, siis kõige rohkem planeeritakse puhkusreise pikkusega 1-2 nädalat (41,9%) või 11-14 päeva (20,5%).

17,4% vastanutest aga planeerivad kuni 7-päevast reisi. Võrreldes möödunud aastaga planeerib 60,4% sama pikka puhkust ning peaaegu viiendik (19,6%) isegi varasemast pikemat.

Eesti kliima eest välismaale

Eesti inimesi ajendab välismaale puhkama minema kõige rohkem (48,1%) siinsest parem kliima. Teiste levinud põhjuste seas on paremad valikuvõimalused – näiteks sihtkohtade, meelelahutuse jm osas (14,6%), madalamad hinnad (14,4%) ning parem hinna ja kvaliteedi suhe kui Eestis (13,7%).

“Neid põhjuseid vaadates on arusaadav, miks just Türgi on eestlaste jaoks kujunenud kõige populaarsemaks suvepuhkuse sihtkohaks. Lisaks on sealsetes päikselistes kuurortides ka palju toredaid meelelahutusvõimalusi erinevas vanuses lastele – nii pole imestada, et värske uuringu järgi plaanivad pea pooled kõikidest reisijatest teha seda koos oma järelkasvuga,” ütles Kidy Touri partnersuhete juht Hille Kibits.

Populaarsuselt järgmine sihtkoht, kuhu tänavu puhkust planeeritakse, on Kreeka (10,9%). Lisaks soovitakse minna veel Hispaaniasse (7,4%), Bulgaariasse (6,3%), Egiptusesse (6,2%) ja Saksamaale (0,9%). Umbes 5% vastanutest on otsustanud oma puhkuse veeta Eestis ning 17,6% teistes välisriikides.

Vesi peab olema lähedal

Suvepuhkuseks sobiva hotelli valikul peetakse kõige olulisemaks liivaranna lähedust ja/või välibasseinide olemasolu hotellis (25,6%), seejärel hinda (20,5%) ning hinnas sisalduvate teenuste hulka (18,5%).

Muid tegureid – hotelli peresõbralikkust või seda, kas hotell on mõeldud ainult täiskasvanutele, vaatamisväärsuste lähedust, toitlustusvõimalusi, tärnide arvu jpm – peetakse vähemolulisteks.

Ent kust otsivad eestlased infot puhkusevõimaluste kohta? Kõige rohkem otsitakse puhkusereisi planeerimiseks vajalikku infot turismifirmade kodulehekülgedelt (41,5%).

Sellele järgnevalt peetakse headeks infoallikatest reiside hinnavõrdlusportaale (20%), sotsiaalmeediat (15,1%) ning meediat (12,5%). Üllatuslikult otsitakse kõige vähem reisi planeerimiseks vajalikku infot messidelt ja näitustelt (10,9%).

Reisikorraldaja Kidy Tour viis märtsis läbi uuringu, hindamaks seda, kuidas eestlased oma puhkust planeerivad ning mis on neile selle juures olulised tegurid. Uuringus osales 739 inimest.

Jaga seda postitust

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri