Jaga seda postitust

Airbnb eemaldas diskrimineerimise vastu võitlemiseks profiilifotod

Kui oled viimastel kuudel Airbnb veebilehel käinud, siis oled ilmselt märganud mõningaid muudatusi lehe välimuses. Kodumajutust vahendav veebileht vähendab sel moel kasutajate diskrimineerimise võimalust.

Ettevõte katsetab mooduseid, kuidas vähendada foto tähtsust broneerimise protsessis, kirjutab CNBC. Kõige märgatavam muudatus on otsingutulemuste lehel, kus enam ei näidata külaliskodu avafoto juures omaniku fotot.

Selle põhjusi tasub otsida kolme aasta tagusest uuringust, mis leidis, et Airbnb lehe mustanahalised koduomanikud teenivad 12% vähem tulu kui teised omanikud.

Harvardi ärikooli eelmise aasta uuring aga näitas, et Airbnb lehel keelduvad koduomanikud võrreldes valgenahalistega 16% võrra rohkem afroameerika külaliste majutamisest.

Harvardi ärikooli professor Michael Luca rääkis CNBCile, et veebikeskkonna otsingu avalehelt foto eemaldamine võib mõjutada inimeste otsust.

Airbnb on kokku pannud arvutiinseneride, teabeanalüütikute ja -kogujate ning disainerite meeskonna, mis keskendub ainult sellele, et leida lahendusi eelarvamuste vähendamiseks veebilehe kasutajate seas.

“Arendasime välja ja võtsime oma esimese eksperimendi kasutusele jaanuarikuus,” ütles Airbnb avalike suhete juht Christopher Nulty. “Eksperimendi mõte on selles, et saaksime miinimumini viia eelarvamuste rolli, vähendades profiilifotode tähtsust.”

Kompanii teatel soovitakse aga suurendada muu teabe, nagu külaliste arvustused ja isikutuvastus olulisust.

Profiilifotod võiks eemaldada kõigilt Airbnb kontodelt

Samas on neid, kes leiavad, et neist pingutustest ei piisa. Harvardi ärikooli professor Benjamin Edelman ütles CNBCile, et Airbnb sammud on pigem turundusnõks ega aita probleemi lahendada.

“Diskrimineerimisele Airbnbis on lihtne lahendus – enne broneerimist tuleb nimed ja fotod peita,” ütles ta.

Airbnb lehe rakendustest saavad profiilifotod kõige rohkem kriitikat, aga ettevõtte teatel on fotod tähtsad.

“Profiilifotod aitavad külalisel ja koduomanikul tutvuda ning need on olulised ka turvalisuse seisukohast,” märkis ettevõte.

Kodumajutuse vahendusleht on suurendanud otsebroneeringute osa oma teenuses. Ka see peaks vähendama juhuseid, kui koduomanik keeldub külalise majutamisest mingisuguse eelarvamuse tõttu. Otsebroneeringud aitavad Airbnb’l võistelda ka hotellidega.

“Meil on nüüd 1,25 miljonit otsebroneeringuga kuulutust,” rääkis Nulty. “Otsebroneering lubab teatud kuulutuste puhul broneerida kohe ja ilma, et omanik saaks külalist eelneva heaks kiita.”

Harvardi ärikooli professor Michael Luca soovitas ettevõttel astuda samm kaugemale ja muuta otsebroneerimine kõigi kuulutuste puhul esmaseks valikuks. “See saadab sõnumi, et olles veebilehe teenust kasutav koduomanik, ei otsusta sa inimeste üle nende profiilifoto või nime põhjal.”

Jaga seda postitust

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri