Jaga seda postitust

EAS viis Eesti kokad Euroopasse siinset kvaliteetset toitu tutvustama

EAS alustas paar aastat tagasi geriljaturundusega, viies Eesti tippkööki välismaa restoranidesse, et sõna levitada ja Eestisse külastajaid tuua. Sel aastal oli “köögidessant” Oslosse, Pariisi ja Berliini.

tippkööki Eesti toit Oslos Puhkaeestis.ee

Eesti toit Oslos. F: Puhkaeestis.ee

Alustati aprillis Oslos, kuhu oli õhtusöögile kutsutud kohalikke reisi- ja elustiiliajakirjanikke ning -blogijaid. Nagu hiljem Pariisiski, näitasid Eesti tipptaset Tõnis Siigur NOA Peakoka Poolelt, Matthias Diether restoranist Alexander ning Vladislav Djatšuk restoranist Tschaikovsky oma meeskonnaga. Berliinis esindasid Eestit Janno Lepik ja Kristjan Peäske restoranist Leib.

Projekti Visit Estonia poolne koordinaator Kristel Kärner ütles, et kõikjal linnades oli külalisi mitmesuguseid: osa oli Eestis juba käinud ning tuli õhtusöögile mõningate ootustega, osale oli kõik uudne.

“Tipptasemel kööki, kus minnakse molekuli tasandil toidu maitset muutma, ollakse juba kogenud küll ja küll. Praegu liigub pendel teisele poole ehk hinnas on lihtsad vähestest koostisosadest loodud söögid, mille tooraine on puhtalt kasvatatud. Niisugust trendi saab Eesti väga hästi ära kasutada,” lausus toiduürituste projektijuht.

Oslos valmistati süüa suurepäraselt varustatud köögis publiku silme all. Pariisis oldi kauni söögisaaliga Eesti saatkonnas. Saksamaal tutvustati Eesti toitu Berlin Food Weekil.

“Kokad andsid intervjuusid ning tutvustasid Eestit parimast küljest, ei konkureerinud, vaid tegid koostööd ja olid ühiselt väljas Eesti hea maine eest toidumaana,” iseloomustas õhkkonda projektijuht. Külalised leidsid pakutud menüüs sageli ühisosa oma lapsepõlvemenüü ja selle maitsetega.

Pakutud valikus oli kõik ehe ja eestilik: meie metsamarjad ja metsaseened, Peipsi sibul ja astelpajumarjad on vaid mõned näited.

“Tõime välja oma tugevused, näiteks Pariisi ei läinud me veiniga, vaid võtsime käsitööõlle, mis oli julges kombos a la carte‘iga,” iseloomustas Kärner. “Kui digiriigina oleme väga tuntud, siis turismiriigina vähem. Elu aga edeneb: näiteks NOA puhul ongi juba nii, et laud on broneeritud juba enne Eestisse tulekut.”

Allikas: Puhkaeestis.ee

Jaga seda postitust

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri