Jaga seda postitust

Igast viiendast reisi teinud bussist leiab sõitjate mahaunustatud asju, ka hinnalisi

Nii bussifirmad kui ka bussireisijad puutuvad üllatavalt tihti kokku küsimusega, mida teha bussi ununenud asjadega ja kuidas omanikud need jälle kätte saaksid. Sealjuures võivad bussi unustatud asjad vahel tõeliselt üllatada.

Bussifirma Lux Express kommertsjuhi Märt Sibriku sõnul võib öelda, et bussi unustatud asju leidub hinnanguliselt igast viiendast sõidu teinud bussist. “Arvestades, et Lux Expressil toimub igal kuul üle 2500 reisi, on bussidesse unustatud asjade hulk tegelikult erakordselt suur,” tõdes Sibrik.

Kõige enam leiab bussist suviti päikeseprillie ja vihmavarjusid, talvel aga kindaid, salle ja mütse.

Ka seda juhtub üllatavalt sageli, et sõitja kõnnib bussist minema käsipagasiga ja talle meenub alles hiljem, et osa tema pagasist jäi ka bussi alumisse pakiruumi.

Mõnevõrra üllatuslik on see, et tihti unustatakse maha väga väärtuslikke esemeid, nagu mobiiltelefonid, fotoaparaadid, võtmed ja dokumendid.

Kõige kummalisemate leidude seas on olnud aga näiteks sukeldumisülikond, hambaproteesid ja 1000 tükiga pusle.

“Umbes 80% kadunud asjade omanikest võtab meiega üldjuhul ühendust, et asi üles leida. Mõned väiksema väärtusega esemed, nagu mütsid või kindad jäävadki aga tihti omanikuta,” selgitas Sibrik. “Küll aga ootavad meie klienditeeninduses veel tänagi teiste seas omanikke mitmed võtmed, raamatud ja väärisesemed, mida sooviksime hea meelega omanikele tagastada.”

Sibrik tõdes, et kõiki kaduma läinud esemeid ettevõttel paraku tagastada ei õnnestu, sest tõenäoliselt leiavad need uue omaniku juba vahepeatustes. Samas on õnnestunud Lux Expressil tagastada omanikele ka selliseid hinnalisi asju nagu sülearvutid, fotoaparaadid ja telefonid.

“Paneme bussireisijale südamele, et kui ta arvab, et kadunud asi jäi bussi, tuleks tal viivitamatult Lux Expressi klienditeenindusega ühendust võtta. Klienditeenindusele tuleks anda edasi võimalikult täpne info kadunud eseme kohta ning märkida ära sõidu väljumise kuupäev, kellaaeg, sõidusuund ja võimalusel ka istekoha number. Lisaks tuleks kirjeldada kaotatud asjade välimust võimalikult täpselt,” andis Sibrik nõu.

Unustatud asjad tagastatakse reisijatele üldjuhul Lux Expressi klienditeenindusest. Sibriku sõnul väljastatakse kaotatud asjad reisijale dokumendi alusel ja esemete võimalikult täpsel kirjeldamisel. Kaotatud asju – välja arvatud kiiresti riknevaid aineid – hoiustatakse 30 päeva ning seejärel annab Lux Express need üle politseile.

Jaga seda postitust

1 kommentaar

  1. Tore jutt küll, aga mulle vastati lühidalt, et välismaalt asju tagasi ei tooda. Nii jäigi mu arvuti Vilniusse, kuigi teatasin pool tundi peale Vilniuses bussist väljumist. Lubati ühendust võtta, aga siiski helistasin ise. Öeldi lihtsalt, et seisab infolauas, aga ma peaksin ise järele minema. Väike arvutus näitab, et Eestist ise järelesõitmine + töölt vaba päev + ööbimine on kallim kui uus osta. Loodan, et keegi sai arvutit kasutada:) Sellest on küll üle aasta möödas, ehk nüüd on elu kleindisõbralikum:)

    Vasta

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri