Jaga seda postitust

Lennufirmad teevad meelega ülebroneeringuid. Miks see kasulik on?

Eelmisel nädalal Ameerika Ühendriikides United Airlinesi lennukil olnud kõmuline juhtum heidab valgust ülebroneerimise vastuolulisusele. Nimelt broneerivad lennufirmad kohti meelega üle. Nii vähendatakse võimalust, et lennukis jääb mõni koht vabaks ja tulu seetõttu teenimata.

Lennukompaniid müüvad osa kohti sihilikult kahekordselt, sest kõik reisijad ei jõua lennukile. Seda, kui paljud reaalselt igast konkreetsest lennust maha jäävad, pole täpselt võimalik ette teada, aga siin tuleb appi statistika.

Nii-öelda kadumise protsendi pakub välja arvuti, modelleerides varasemaid lende, sihtpunkti, nädala- ja tähtpäevi, kellaaegu jms. Vahel paneb arvuti täkkesse, vahel ei pane.

Kokkuvõttes on lennufirmal kasulikum ülebroneerides riskida ja pakkuda maha jäävatele reisijatele kompensatsiooni kui lennata kas või vähesel määral tühja lennukiga. Kasulikkus tuleb mängu siis, kui üks võimalus ületab teist.

Ülebroneerimine on tegelikult lennufirmadele lubatud ja seda praktiseeritakse sagedamini kui arvata võiks. Näiteks USAs, kus sel teemal on kättesaadav parim statistika, on reisija võimalus jääda lennult maha ülebroneerimise tõttu 1:1000-le.

Kui arvestada, et näiteks Boeing 777 mahutab üle 500 reisija, tundub ülebroneerimise (loe: arvuti tehtud valearvestuse) tõttu mahajäämise võimalus väga väike.

Eelmisel aastal loovutas USAs vabatahtlikult oma istekoha ülebroneeritud lennukis teisele inimesele 434 000 reisijat. Arvestatud on riigi 12 suurema kompanii statistikat. United Airlinesis oli seesuguseid juhtumeid 63 000.

Ülebroneerimise tšempion on Delta Air Lines, mille lennukeis loovutas vabatahtlikult oma koha u 130 000 reisijat.

Enamik reisijaid nõustub vabatahtlikult reisist loobuma, kui selgub, et nad istuvad kohal, mille on ostnud ka keegi teine. Seda tehakse seepärast, et neile pakutakse tasuta teist lendu ja kompensatsiooni.

“Kompensatsioon on vahemikus 250-600 naela (u 300-700€) ja see oleneb viivituse pikkusest ning lennu kaugusest,” ütles Telegraphile väljaande reisiekspert Nick Trend. “Lennufirmal on lubatud ka madalama hinna üle kaubelda nendega, kes on nõus vabatahtlikult kohast loobuma.”

Hüvitistega tegeleva ettevõtte AirHelp Suurbritannia juhi Marius Fermi sõnul on olemas ka mooduseid, kuidas vähendada võimalust, et just sind lennukist maha tõstetakse. Selleks tuleb ühineda lennukompanii lojaalsusprogrammiga. Kui reisija on püsiklient, valitakse mahatõstetavaks suure tõenäolisega keegi teine, kes on juhuklient.

Oht, et sind eemaldatakse ülebroneerimise tõttu lennult on peaaegu olematu ka siis, kui lennata ajal, mil reisijaid on tavapäraselt vähe. “Need, kes valivad lennuajaks varahommiku, mitte hilisõhtu, ei satu suure tõenäosusega ülebroneeritud lennule,” selgitas Marius Fermi.

Allikas: Telegraph

Jaga seda postitust

1 kommentaar

  1. Selle asja nimi on TOPELTBRONEERING, mitte ülebroneering – ja õige on “Sinu meiliaadressi ei avaldata”, eesti keeles puudub vorm “meiliaadressiT”.

    Vasta

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri