Jaga seda postitust

NÕUANNE: Kuidas leida odavaid lennupileteid ja miks vahemaandumine end ära tasub

Kui osa reisijate jaoks tähendavad ümberistumisega lennud ebamugavust, on teistele need hoopis võimaluseks säästa raha ja pikal reisil jalgu sirutada.

On lennufirmasid, mis pakuvad hea hinnaga otselende kaugetesse sihtkohtadesse, aga alati tasub otsida ka ümberistumisega lende. Need on tihtipeale odavamad, kuigi aega kulub kohalejõudmiseks rohkem.

Statistika näitab, et 37% reisijatest on valmis vahemaandumisel ootama üle nelja tunni, kui sellega saab säästa vähemalt 170 eurot. Noorte reisijate puhul see protsent 55.

Ühenduslendude broneerimine

On kahte tüüpi ühenduslende. Esimesed on need, mille on välja pakkunud su lennufirma või reisibüroo, kust pileti ostsid, ja teised need, mille oled ise välja otsinud ja broneerinud.

Näiteks esimene variant on selline: otsid pileteid Estraveli broneerimislehelt, märgid väljumiskohaks Tallinna ja sihtkohaks Kuala Lumpuri. Otsingusüsteem pakub välja kümneid võimalusi. Need on tavaliselt seotud kindla lennufirmaga, mis omakorda kasutab oma lepingupartnereid, kui sihtkohta otselende ei tehta. Sellisel juhul on eri pikkusega ja eri lennujaamade valikuvariante omajagu, ent need valikud on sinu eest tehtud, kuigi neid on veel tohutult palju.

Teise variandi puhul ostad näiteks odavlennufirma pileti Tallinnast Londonisse ja vaatad ise, millised lennud sealt väljuvad Kuala Lumpurisse. Võimalik, et tuleb teha veel kuskil mahemaandumine, aga kokkuvõttes võib piletitele kuluv summa olla väiksem.

Kui tingimused on sobivad, eelistavad viimast varianti (ise lennuühendusi otsides) kasutada 92 % reisijaist, näitab statistika. Ju sellel on põhjus – nii saab säästa raha.

Tuleb aga meeles pidada, et näiteks odavlennufirmadega lennates pead jälgima, kas äraantav pagasi on ikka piletihinna sees. Tihtipeale ei ole, mis tähendab lisakulu ja see ei pruugi lendu kokkuvõttes odavamaks teha.

Kui lendad äraantava pagasiga ja oled kõik ühenduslennud eraldi broneerinud ja ostnud, siis kaasneb sellega väike ebamugav ja ajakulu. Sa pead vahemaandumise paigas oma pagasile järele minema, lennujaamast väljuma, uuesti sisenema ning taas läbima turvakontrolli. Kui võimalik, reisi selle protseduuri vältimiseks ainult käsipagasiga.

Üht asja peaksid igat ühenduslendu ise eraldi broneerides ja ostes veel tähele panema – vaata, kas saabuv ja väljuv lend on ikka samast lennujaamast. Eriti puudutab see odavlennufirmadega lendamist. Suurlinnades on mitu lennujaama ja odavlennufirmad kasutavad tavaliselt seda, millega nad on saanud kõige odavama diili. Väljuvad lennud võivad olla teisest lennujaamast ja seepärast pead arvestama aja- ja rahakuluga, et sinna jõuda.

Kasuta vahepeatust uue paiga avastamiseks

Ümberistumisega lennureisid on head selleks, et avastada uusi paiku. Seepärast tasub vahemaandumise paigas olla pikemalt kui paar tundi.

See oleneb konkreetsest linnast, aga paljudes suurlinnades on lennujaamaga hea ühistranspordi ühendus. Nii saad käia mugavalt ja odavalt linna uudistamas. Võid ka ööseks jääda – suurtes linnades on odavaid ööbimiskohti väga palju.

On lennukompaniisid, millega lennates teeb vahemaandumine reisi kõvasti odavamaks. Näiteks Icelandair pakub võimalust veeta kuni seitse ööd Islandil Reykjavikis ja lennata siis edasi. Lennupiletite otsinguleht Momondo toob näite, et Icelandairiga Amsterdamist Bostonisse lennates ja veetes vahemaandumispaigas Reykjavikis 17 tundi, maksis pilet 521 dollarit. Teiste firmadega otse lennates oli odavaim hind 755 dollarit. Vahel sisaldab selline pakkumine ka tasuta hotelli.

Emirates on veel üks kompanii, mis pakub seesuguseid soodsaid vahemaandumisega lennupileteid. Näiteks kui veedad öö Dubais. Emiratesil on näiteks 64 dollarit maksev pakett, mis sisaldab ööd hotellis, viisat (kui see on nõutav) ning abi lennujaamast linna ja tagasi lennujaama saamisel.

Tähtis asjaolu – lendude vaheline aeg

Igal lennujaamal on paika pandud oma soovitatav lühim aeg, mis jääb kahe lennu vahele. Näiteks Pariisi Charles de Gaulle’i lennujaamas peab sama terminali piires kahe lennu vahele jääma vähemalt 60 minutit. Teisest terminalist väljuva lennu puhul on miinimumaeg 90 minutit. Need soovitatavad ajad leiab iga lennujaama veebilehelt.

Kui oled kõik lennupiletid (koos ühenduslendudega) ostnud ühest lennufirmast või reisibüroost, siis on seal tavaliselt juba arvestatud ka nende aegadega, aga igaks juhuks tasub kahe lennu vaheliste pauside pikkused üle kontrollida.

Kui lendude vahe on väga väike, siis võib lennufirma eraldi sinu eest hoolitseda, et sa ikka järgmise lennuki peale jõuaksid. Üks seesugune Reisiportaali kogemus on pärit Moskva Šeremetjevo lennujaamast, kus Aerofloti kahe lennu vaheline aeg oli alla poole tunni. Seepärast saatis Aeroflot saabuvale lennule vastu oma esindaja, kes juhatas kiiresti järgmise lennuki peale.

Jäta aga meelde, et kui oled ise kõik lennud eraldi broneerinud ja ostnud ning järgmisest lennukist maha jääd, siis lennupileti hinda sulle ei hüvitata. Reisibüroodest või otse lennufirmast kõik piletid korraga ostes on sul tagatis, et lennukompanii otsib sulle enda kulul järgmise lennu.

Seepärast jälgi, et sul oleks enne ostetud eraldi reisikindlustus, mis seesugused kulud hüvitab. Raha ei saa sa tagasi muidugi kohe, vaid hiljem pärast hüvitise taotlemist. Kindlustuslepingute tingimused varieeruvad, loe neid tähelepanelikult, kuidas niisugused juhtumid täpselt reguleeritud on.

Suurimad ühenduslende pakkuvad lennujaamad

Järgnevalt on nimekiri lennujaamadest, mis on statistika kohaselt kõige rohkem ühenduslende pakkuvad paigad ja samas ka suurimad.

Euroopa

Londoni Heathrow lennujaam on nii suur, et seal tasub olla ettevaatlik, kui kahe lennu vahe on alla ühe tunni. Võib juhtuda, et isegi samas terminalis ei jõua sa järgmisele lennule. Seepärast jälgi pileteid broneerides lennuaegu. Samas on Heathrow just see paik, kust suure tõenäosusega saad sobiva hinnaga jätkulennu.

Heathrowl on hea transpordiühendus kesklinnaga. Kui lendude vahe on piisavalt pikk, saad uudistada linna, kus on vaadata maa ja ilm.

Ameerika Ühendriigid

Chicago O’Hare rahvusvaheline lennujaam on USA lennumeka, kust leiab ühenduslende kõikjale. Ajakulu planeerides tuleb arvestada, et mõõtmetelt on see väga suur lennujaam.

Ladina-Ameerika

Brasiilia São Paulo-Congonhase lennujaam on üks neljast, mis teenindab São Paulo piirkonda. 1985. aastast ei välju sealt rahvusvahelised lennud, mis tähendab, et kui seal maandud ja tahad mõnda teise riiki sõita, pead vahetama lennujaama. Aga miks mitte vaadata kohapeal ringi? São Paulo-Congonhase lennuväljalt saad võtta näiteks 50-minutise siselennu Rio de Janeirosse või avastada teisi suure Brasiilia eksootilisi paiku.

Lähis-Ida ja Aafrika

Maailma enim rahvusvahelisi lende teenindav lennujaam asub Dubais. Pane tähele, seal on mitu lennujaama, jutt on rahvusvahelisest lennujaamast, mille lühend on DXB. Seda läbib aastas 90 miljonit reisijat ja kõige tihedama liiklusega päevadel teenindab lennujaam ligi 90 000 ühenduslendu. Kui vahemaandumise pikkus on piisav, on DXB’st mugav metroo või bussiga minna Dubaid avastama. Ühistransport on Dubais väga mugav, kiire ja loogilise ülesehitusega.

Aasia Väikse ookeani regioon

See võib tulla üllatusena – Indoneesias Jaava saarel asuv Soekarno-Hatta rahvusvaheline lennujaam (CGK) on maailma seitsme kõige rohkem ühenduslendude pakkuva lennujaama nimistus. Kui jääd sinna pikemalt, siis Jakarta piirkonda teenindavas CGKs on tasuta wifi, 21 lugemisnurka ja seal saab võtta isegi golfikursusi.

Abimaterjal: Momondo

Jaga seda postitust

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

Kaotatud salasõna

Registreeri