Jaga seda postitust

TARBIJAKAITSE: Mida pidada meeles reisi ostmisel?

Täna algas turismimess Tourest. Messituhinas on kerge pea kaotada ja teha rutakaid reisioste. Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet tuletab meelde, millega enne reisi ostmist end kurssi võiks viia. 

Üldiselt kehtib kuldreegel, põhjalik eeltöö tagab sujuva puhkuse. Reisihuvilisel tuleks alustada soovitud sihtkoha kommete ja tavadega tutvumisest. Mõistlik on heita pilk ka Välisministeeriumi reisihoiatustele. Mõlemad aitavad ennetada ootamatuid ebameeldivusi reisil. 

Järgnevalt tuleb langetada otsus, kas korraldada oma reis ise või võtta ühendust  reisikorraldajaga, kes pakub pakettreisi teenust. Kui otsustad paketi kasuks, on sinu partneriks ja kõigi paketis sisalduvate teenuste osutamise eest vastutajaks reisikorraldaja.

Reisikorraldaja peab enne reisilepingu sõlmimist andma reisijale põhjaliku info kogu reisi kohta, näiteks milline on majutuse tase ja toitlustus, milliseid ekskursioone pakett sisaldab, mis keeles reisiteenuseid osutatakse, milline on reisi maksumus ja maksmise kord, mis saab, kui jään haigeks, lisaks üldine teave sihtkoha viisa-, passi- ja tervisenõuete kohta. Peale selle peab reisikorraldaja andma reisijale teabelehe, kus kirjas põhilised reisija õigused. 

Alati tasub enne reisilepingu sõlmimist kontrollida reisikorraldaja tausta. Ükski aus reisikorraldaja oma nime ja kontaktandmeid reisija eest ei varja. Kui reisikorraldaja ei taha avaldada oma ärinime, siis võib see olla esimene ohumärk, et kõik pole nii ilus kui esmapilgul paistab.

Reisikorraldaja nime järgi saab majandustegevuse registrist kontrollida, kas firma omab üldse õigust pakettreise korraldada. Lisaks saab majandustegevuse registrist teada, kas reisikorraldajal on olemas kohustuslik tagatis reisijatelt võetud ettemaksete tagamiseks. Vahel võib segadusse ajada see, et reisikorraldaja müüb pakette vahendaja kaudu. Vahendajat ei pruugi registrist leida, kuid vahendaja peab pakkumises alati välja tooma, kes on pakettreisi korraldaja. 

Kui reisikorraldaja on registrist leitud, teabeleht ja reisileping saadud, siis tasub võtta hetk ja leping rahulikult enne kinnitamist läbi lugeda. Kui mõni lepingupunkt jääb arusaamatuks, küsi julgesti reisikorraldajalt selgitusi. 

Reisile minnes tasub alati kaaluda ka reisikindlustuse tegemist. Näiteks reisija ootamatu haigestumise korral ei ole reisikorraldajal kohustust kogu reisitasu tagastada. Kindlustust tehes tuleb tingimused hoolikalt läbi lugeda ja selgeks teha, mida kindlustus kaitseb. Näiteks ei kaitse iga reisikindlustus streigi vastu.

Kui oled aga otsustanud lennupiletid ja majutus omal käel broneerida, siis on sul partnereid kaks, kes kumbki vastutab vaid oma teenuse korrektse osutamise eest.

Omal käel reisijal tasuks enne lennupiletite soetamist või majutuse broneerimist teha kindlaks, kes on kaupleja ja millises riigis ta tegutseb.

Tasub teada, kui kauplejaks on kolmanda riigi ettevõte, siis ei saa tarbijakaitse vaidluse tekkimisel reisijat abistada. Eesti või teise EL riigi kauplejaga tekkivate probleemide puhul saab nõu ja abi küsida Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametilt.


Helen Rohtla
turismi valdkonna jurist-valdkonnajuht

Jaga seda postitust

2 kommentaari

  1. Kui reis on makstud ja väljasõit peaks olema alles 7.04, siis kas saab raha tagasi?
    Reis oli planeeritud täispaketiga Kidytourist.
    Nad ei ole nõus raha tagasi maksma.

    Vasta
    • Vabandan eelmise pärast,info puudus
      Rühmakaaslasedbolid vahetanud aja sügisele

      Vasta

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata. Nõutud väljade juures on märge *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Vasta: *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kaotatud salasõna

Registreeri